Alla inlägg under december 2008

Av Nettan - 17 december 2008 20:44

SEN är jag ledig till den 7/1 och det ska bli så jävla skönt!!!!


Var ju ledig i måndags och var då på zonterapi, super härligt och absolut något jag kommer göra fler gånger. Var även en sväng till Vällingby för att införskaffa lite grejer, sen blev det en tur till innan det var dax att åka och spela DM kval i bowlingen.


Igår hade vi även julavslutning med bowlingen vilket var kul även fast jag inte kunde spela nåt eftersom jag fått ont i axeln igen.


Idag var vi iväg till CityGross och handlade inför julen, SUCK vad trist det är... Och samtidigt så känns det inte som om något blev handlat. Men nu ligger iaf laxen i kylen och håller på att gravas så jag hoppas den blir god.


I morgon slutade jag 16.30, idag 16.30, i morgon 16.30 och på fredag 17.30

Rolig vecka vá????


JO, en sak till måste jag berätta, idag låg ett paket till Jonathan i brevlådan, det visade sig att han hade vunnit en SPYRO väska från Nickelodeon! Fast vi kommer inte ihåg vilken tävling det är men roligt är det!!!!



Av Nettan - 13 december 2008 22:53

Marlie, du skaaaaa få receptet!!!!


Vaknade idag HELT genom förskyld och innan jag ens hade hunnit tagit benet över sängkanten så hade jag 37,5 i feber!!!! Gissa en som har varit sååå däckad idag....


Till råga på allt så skulle vi vara barnvakt i ett par timmar åt Jonathans kompis M, som tur var räddade Tobias situationen med att åka till Ica och köpa pepparkaks deg, så de kunde göra ett pepparkakshus...(bilder kommer).

Vi skulle ju oxå städa tvättstugan idag, DET har blivit gjort men mest pga min käre make måste jag säga... HUR kan man bli så däckad av en förskylning????


Hade även lovat Håkan middag idag, så det fixade maken oxå... Och nu har de dragit iväg på krogen (och när jag frivilligt säger att jag skall vara hemma, DÅ mår jag inte bra)


Men här kommer receptet Marlie:


VETEBULLAR

150 gr margarin el smör

5 dl mjölk (går med vatten oxå)

50 gr jäst

½ tsk salt

½ dl socker

1½ tsk kardemummakärnor eller 2 tsk malen kardemumma

1,3 liter vetemjöl


(du vet hur man gör degen hoppas jag)


När du kavlat ut degen har du på:


250 gr margarin el smör

100 gr mandelmassa

½ dl vaniljsocker

lite kardemumma


Kör allt i matberedaren så det blir poröst


2-3 påsar (jag hade 2) och stöt det i morteln och blanda i mjölk/margarin blandningen.


Hoppas det går bra, grader för ugnen hittade jag på nätet och ca 8-10 min...





Av Nettan - 12 december 2008 23:07

Är det inte fler än jag som tycker att vinnarlåten och denna är VÄLDIGT lika varandra???????

Av Nettan - 12 december 2008 23:00

vinnare av IDOL 2008!!!!

Även fast Alice gjorde det bästa hon har gjort ikväll....


Vet ni hur underbart det var att sluta klockan 12 idag?

Körde först kollegan A till Spånga station

en tripp till läkarmissionen blev det

sen till Coop forum

Hämta Jonathan

Frissan klockan 14

Besök på J´s gamla dagis

Hem och baka bullar


Sen så kom Marlie med familj och hälsade på en snabbis, och gud så glad jag blev! Det bästa var att hon rörde sig här hemma PRECÍS som tiden då hon bodde här och HERRE GUD vad jag saknar det!!!!!!!

Love you darling du är BÄST!!!!!!!!!


Sen mys i soffan men chips, dipp, morotsstavar, öl, julmust och dajm.....och IDOLFINALEN!!!!!

Av Nettan - 10 december 2008 22:29

och det kommer jag lixom på IDAG!!!


Fattar överhuvudtaget inte vad som har tagit åt mig detta år???

ALLA vet att julafton är den 24 december, VARJE ÅR!!!!


Var på jobbet vid 06.55 i morse och jobbade till 16.30 Hem och åt middag för att sedan 17.45 vara i skolan på lussefirande, barnen var jätte duktiga och självklart var Jonathan den bäste av dem alla *ler*.


Vidare till Elgiganten för att köpa nytt psp2 eftersom mitt gamla har sagt upp sig, självklart var de SLUT!


Och nu sitter jag då här med ett glas rött, JA NI LÄSTE RÄTT! Sitter här med ett glas rödvin och plötsligt inser att det är julafton om 2 VECKOR!!!


Väldigt smart att beställa julklappar IDAG på nätet, hoppas verkligen att de hinner fram i tid.

Julkort, ja just det ja, det beställde jag för ett par veckor sedan, dax att skicka dem, men då kommer nästa fråga - till vilka???? Hm... har 10 st och vilka ska man välja????


Sa just till maken, - fattar ingenting, jag har 0 koll på till vilka jag har julklapparna klara!!!


Fick även reda på att svärmor INTE skall fira jul med oss i år HELLER!!!!

Känns lite tråkigt faktiskt att hon bara kommer över och tar en fika mitt på dagen... Men men, det är hennes val och på julen "ska ju alla få göra som de vill", eller???


Ni som känner mig vet att detta är en VÄLDIGT stor skillnad mot hur jag brukar vara inför julen, men som sagt - jag fattar ingenting!


Gissa om att jag ser fram emot att BARA jobba 5 dagar och 4 timmar (fredagens korta dag ser jag bara i timmar) till innan jag får en välbehövlig semester från 20 dec - 7 jan!!!!


På måndag skall jag få zonterapi i 40 min och det ser jag verkligen fram emot!

Av Nettan - 9 december 2008 21:08

för visst är det bättre med några få rader än inga alls!?


Håller på att leta mig fördärvad efter stjärngossestruten som är spårlöst försvunnen, den fanns ju för ett par dagar sedan *hm...*

Blir till att åka runt i morgon efter jobbet och leta nytt, hoppas att det finns på Coop forum för kl 17.45 skall Jonathan vara  i skolan och jag slutar 16.30 Vet inte riktigt hur jag skall få ihop det riktigt för jag vill ju gärna äta middag innan oxå.

Av Nettan - 8 december 2008 20:49

Haft en kanon helg!!


Fredag - barnvakt över natten, gick kanonbra!


Lördag - poweryoga med bowlingtjejerna i en timme *PUST*, SHIT vad jobbigt det var! Har fortfarande träningsvärk!

Kanonfest hemma hos Pernilla, SUPER god mat och massa vin och trevligt sällskap.

Efter det karaoke på lokalapuben med maken + vänner och efter det efterfest hemma hos oss vilket resulterade i natti natti klockan 5 på morgonen.

Söndag - mamma ringde och väckte oss 10.40, de skulle hämta varmare byxor åt Jonathan. Jag = DÖD!!! Minns inte om jag varit så bakis någon gång... Älsklingen gjorde frukost på sängen till mig... Låg kvar i sängen i flera timmar för att sedan åka till Vällingby och äta på donken och möta Emma. Samling i hallen 15.30 för att spela reservlagsmatch i Brännkyrka 16.30 Började med att göra 111 i första serien *asg*, såååå dålig kan man bara inte vara men tydligen så var jag det... fixade iaf till siffrorna och slog sedan 159,239 och 235 = 744!!! KLART GODKÄNNT!!!!


Idag har vi haft APT på jobbet till 18.30

Imorgon styrelsemöte 17.30-19.00, träning 19.00-20.00

Onsdag luciafirande i Jonathans klass 18.00-19.00

Torsdag luciafirande på jobbet 16.00-17.30

FREDAG min korta dag 8.00-12.00, klippning 13.15


Av Nettan - 5 december 2008 22:05

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards