Alla inlägg under december 2008

Av Nettan - 28 december 2008 22:12

Har inte hunnit bloggat på hur länge som helst nu.


Julafton var rätt tråkig måste jag säga, matlagning och förberedelser i flera timmar för att inte sedan ätas upp av gästerna...

Själv så var jag inte det minsta hungrig när allt låg på tallriken och jag kände bara blä! Nån konstig känsla fanns i luften men jag kan inte sätta fingret på VAD! De som skulle komma senare på kvällen kom precis när vi börjat äta och fick tyvärr inte plats runt matbordet...

Julklappsutdelningen gick med en väldans fart för det var en liten Sessa som trodde att ALLA paket var till henne :) ... Efter paketöppningarna så var det dax för gamlingarna att bege sig hem och då var klockan ungefär 19.30 Brorsan och Camilla var kvar en stund till. När de hade gått hem sen så infann sig LUGNET!!! Då satt jag, Tobias och Jonathan kring bordet och la hans 300 bitars pussel med Noaks ark, DET var myyyyyyyyysigt!!!


Men tack i alla fall för de fina presenterna, speciellt tack för örhängerna som Jonathan själv betalat och valt ut. STORT STORT TACK till mamma och pappa för den mest överraskande julklappen!!!!

Av Nettan - 24 december 2008 09:33

Av Nettan - 23 december 2008 23:38

sen är det JULAFTON!!


Tror ni att jag är klar med min "att göra lista"??


Nopp!

Allt i matväg är iaf klart men ca 3 påsar med julklappar kvar att slå in... Och jag ORKAR inte fler idag. Det viktigaste är bara att slå in det paketet som TOMTEN kommer med i natt och lägger i Jonathans strumpa!


Var som sagt var till hudläkaren idag och kollade en fläck jag har, den var det inga problem med och inte de brunfläckar jag har på ryggen heller. Däremot så hittade hon en annan brunfläck som såg lite mysko ut så det var bara att lägga sig på britsen, få en bedövningsspruta, hon skar och sydde och så var den borta! Om två veckor får jag svar på vad det var för något, eller hon skulle höra av sig OM det var något, annars inte....


Men men, tillbaka till min göra lista:

Städa vardagsrummet

Städa Jonathans rum

Städa köket

göra Nubberöra

griljera skinkan

slå in alla paket (har hunnit med 30 just nu...)

ta fram lax och prinskorv ur frysen

Läkarbesök 13.30 (ja, ni läste faktiskt rätt, fick en remiss för ett par v sen)

ÖB och köpa julmust

Uppesittarbingo och bara myyysa!


Ja, som sagt var så är listan NÄSTAN klar! Nu är det bara sängen som väntar och en ny dag med full fart HELA dagen!


GOD JUL alla kära vänner!!!!!!!

Av Nettan - 23 december 2008 11:16


Förberedelserna är i full gång här hemma nu.

På dagens göra lista står det:


Städa vardagsrummet

Städa Jonathans rum

Städa köket


göra Nubberöra

griljera skinkan

slå in alla paket (har hunnit med 11 just nu...)

ta fram lax och prinskorv ur frysen


Läkarbesök 13.30 (ja, ni läste faktiskt rätt, fick en remiss för ett par v sen)

12 min tog besöket och då han de även bedöva, skära och syihop igen, vilket från början var en liten brunprick nedanför bröstet.

ÖB och köpa julmust


Uppesittarbingo och bara myyysa!


Ja, det var nog allt för idag....

Av Nettan - 22 december 2008 09:34



Se hela bilden


GRATTIS MAMMA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!







Idag är göra listan lång:


Städa lilla toaletten

städa hallen

städa badrummet (halva klart)

städa sovrummet och bädda rent

städa vardagsrummet (halva klart)


damsuga hela huset

plocka bort från bänken i tvättstugan

slå in alla paket

kasta skräp på Lövsta (får bli i juldagarna)

köpa innertak till vardagsrummet

göra köttbullar


Åka till Coop i Bromma och köpa sill, böcker, fotoramar och panta burkar/flaskor....


Ja, en bit på listan har vi kommit men det går inte fort direkt, orken finns lixom inte riktigt...

Men men, har ju några timmar till kvar på den här dagen och så finns det ju en dag i morgon med...

Av Nettan - 20 december 2008 17:06

för att om 1½ timme gå in till grannen.


Basketen gick jätte bra förutom att vi hade glömt skorna hemma när vi kom dit i morse så det var bara att kasta sig i bilen och åka hem och hämta dem.

Totalt gjorde våra små killar 19 mål på 5 matcher.

första vann de med 9-0

andra 2-4

tredje 3-3

fjärde 3-1

sista 2-1


Och vad kul det var att se dem spela, tyvärr så har jag och maken VÄLDIGT svårt för att vara tysta och KAN bara inte låta bli att skrika och hejja, vilket inte uppskattas av ALLA, fast coachen tyckte det var bra!


De fyra tappra killarna som fått kämpa i 5 matcher idag då det var flera som inte kom...


Ett snabbt Mc donalds besök och sen lämna av J på kalaset i 2 timmar. Under tiden passade vi på att gå runt i Vällingby och handla de sista julklapparna och present till mamma som fyller år på måndag!

Om vi var ensamma i Vällingby?? Jodå, om man bortser från resten av Västerorts befolkning som var där så var vi det, SHIT vad mycket folk det var!

Av Nettan - 20 december 2008 09:05

Då var man strax på väg till Vällingby då för sonens basket turnering. Nu när det äntligen är uppehåll i våran bowling ska man ställa klockan istället för att gå på basket, tur att det bara är 1 gång i månaden, fast det är ända fram till maj-09.


Efter basketen är det kalas för en klasskompis på Kids world oxå i Vällingby, då kan vi passa på att gå runt och köpa de sista klapparna.


Ikväll är det även 50 års kalas för grannen, SHIT och så var hela den lördagen borta.....


När ska jag hinna mysa då??


Av Nettan - 18 december 2008 20:20

Började 8.00 idag och med utelämning.

En efter en ringde de och sjukanmälde eller lediganmälde.

 Så utav 14 barn fick vi 7 idag.

Vilket var jätteskönt eftersom K var ledig idag.

Vår vikarie E och jag tog barnen och gick på promenad, vi gick hem till var och en och fotade dem utanför husen, vilket tog 1½ timme.

Lagom tillbaka till lunch fick vi en härlig julbuffé, jätte gott var det!

13.00 slutade I idag och jag blev ensam men det gick superbra och jag ringde till och med och bad att fasters lilla Sessa skulle komma och hälsa på vilket de gjorde,

 TACK SÅ MYCKET FÖR ATT NI KOM, JAG BLEV JÄTTE GLAD FÖR DET!!!!!


Och nu har jag alltså bara passet 9.30-17.30 kvar att jobba i morgon, seeeen kommer den efterlängtade ledigheten..... Visseligen trivs jag skitbra på jobbet nu och tycker verkligen att det är kul att gå till jobbet men det ska bli så himla skönt att vara ledig en längre period!



Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards