Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Söndag

Av Nettan - 28 december 2008 22:53

Sov länge idag oxå.

Sen bar det iväg ut igen för att kolla på tapeter, klinkers och lite verktyg.

Har hela tiden varit inne på en brun fondvägg och det är inte lätt...

Favoriten jag har just nu ser ut så här:

 SPACE NONWOVEN SV/BE  1175

Men den är ju inte bruuuuuuuuun....Kanske måste ta och tänka om lite....

Klinkersen ska vi ha framför öppnaspisen är det tänkt men det verkar heller inte finnas just det som jag vill ha.

Det bästa är iaf att vi fått tag på en kille som kan komma hit och slipa parketten och han verkar kunna komma närsomhelst så bara vi får tomt där uppe så kan vi ringa.


Tror ni att jag längtar tills det blir klart?! Med nya möbler och en ny tv 52"

 som vi får hem i morgon, var vi nu ska ställa den under tiden?????????


I morgon skall maken jobba och jag åka runt till en massa ställen och köpa lite snickerispackel, grundfärg, dörrlist, kolla om fondtapetsproverna passar till den enfärgade tapeten som jag hittat, kolla vidare på klinkers.


Tur att man har många dagar kvar på ledigheten!


Nyårsafton blir iaf jätte lugn och skön. Vi har alltid firat här hemma hos oss så länge jag kan minnas, förra året var vi bortbjudna men tackade nej mycket på grund av att bror och gänget inte hade nånstans att ta vägen och de tyckte inte att vi kunde ändra på gamla traditioner, men NU i år går det visst jätte bra för nu ska DOM bort till andra och fira...


 
 
Jessisa

Jessisa

29 december 2008 09:42

Jag tycker att fond tapeten var fin.

Nu blev jag väldigt nyfiken också, vad fick du av mamma och pappa?

http://jessisa.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

29 december 2008 09:55

Ahh ni har börjat rusta mitt uppe i jul/nyårsfirande ni, skoj när det blir färdigt kan jag tro!
Du är också ledig till den 7/1 om jag inte minns fel så ni har ju tid på er!
Tror vi väljer bort nyårsfesten och stannar hemma och lagar 3-rätters bara vi här hemma istället, vi pratade om det igår på vägen hem och båda kände vi nog så!
K R A M Carina

http://skalet2001.blogg.se

 
Ingen bild

Milla

29 december 2008 18:55

Ja, ibland är jag duktig :), det var kul i lekparken men kallt.
Jag fattar att du längtar tills allt är klart.
Ops, jag tror du fattar.
Ja, vi hörs någon dag.

Många kramar

 
Ingen bild

Bror

29 december 2008 21:34

ja du...den sved den!!!
Men i år har vi ju inte hört nåt om ni ska ha nåt på nyår, så när vi blev bortbjudna hade vi inget annat att ta ställning till...
Hur det är med resten av "gänget" vet jag inte, bara att dem ska bort på annat...

 
Åsa

Åsa

30 december 2008 00:04

Hej! Ny besökare här. trevlig blogg och jag småler lite när jag läser. Fondtapet är fint men brun... nja. Jag (och man och två barn) flyttade för 1 1/2 år sedan från en favorit lgh till ett radhus som skulle totalrenoveras ( vet inte riktigt hur vi tänkte...) men det blev bra- jättebra. Fast renoveringen är inte riktigt färdig. Nu fixar vi i källaren. men jag tänkte då på färger och fastnade för vitt, vitt och vitt och grått i olika nyanser och svart och ångrar inte en dag mina val. Så svart fondtapet är inte dumt.. ett litet tips. På återseende hoppas jag! Åsa

http://www.galanthus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards