Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Ja men jaaaaaaaaaaa

Av Nettan - 13 december 2008 22:53

Marlie, du skaaaaa få receptet!!!!


Vaknade idag HELT genom förskyld och innan jag ens hade hunnit tagit benet över sängkanten så hade jag 37,5 i feber!!!! Gissa en som har varit sååå däckad idag....


Till råga på allt så skulle vi vara barnvakt i ett par timmar åt Jonathans kompis M, som tur var räddade Tobias situationen med att åka till Ica och köpa pepparkaks deg, så de kunde göra ett pepparkakshus...(bilder kommer).

Vi skulle ju oxå städa tvättstugan idag, DET har blivit gjort men mest pga min käre make måste jag säga... HUR kan man bli så däckad av en förskylning????


Hade även lovat Håkan middag idag, så det fixade maken oxå... Och nu har de dragit iväg på krogen (och när jag frivilligt säger att jag skall vara hemma, DÅ mår jag inte bra)


Men här kommer receptet Marlie:


VETEBULLAR

150 gr margarin el smör

5 dl mjölk (går med vatten oxå)

50 gr jäst

½ tsk salt

½ dl socker

1½ tsk kardemummakärnor eller 2 tsk malen kardemumma

1,3 liter vetemjöl


(du vet hur man gör degen hoppas jag)


När du kavlat ut degen har du på:


250 gr margarin el smör

100 gr mandelmassa

½ dl vaniljsocker

lite kardemumma


Kör allt i matberedaren så det blir poröst


2-3 påsar (jag hade 2) och stöt det i morteln och blanda i mjölk/margarin blandningen.


Hoppas det går bra, grader för ugnen hittade jag på nätet och ca 8-10 min...





 
 
Carina

Carina

14 december 2008 08:58

Nää men jäklar du har blirr förskyld igen, jag känner också av en men jag försöker att förtränga det eftersom jag var hemma förra veckan och var sjuk!
Julig bakgrund ser jag att du grejat till här inne, fint!
K R A M Carina

http://skalet2001.blogg.se

 
Marlie

Marlie

14 december 2008 09:32

Åh vad trist att du åkt på värsta förkylningen! Hur mår du idag?? Hoppas bättre.

Vad bjöds det på till middag igår då till slut?


TACK, TACK, TACK för receptet! Jag tror att julen lutar åt att vi åker till pappa direkt på morgonen och umgås på förmiddag en stund och sedan landar vi hos mamma efter att Saga har sovit middag runt 15 typ. Då kanske vi hinner med er en sväng också.. :) Vet inte, men det känns som jag är värsta tidsoptimisten !?!? Ibland kanske man vill mer än vad man kan ? :)

PUSSSS OCH KRAAAM!!!

http://nogg.se/marliie

 
Ingen bild

Camilla

15 december 2008 13:40

Hej!

2-3 påsar saffran?
Grader på ugnen lika som vanliga bullar?

Kram

Camilla

 
Jessisa

Jessisa

15 december 2008 20:41

Ha i extra smör, och ett tips ¨är att mosa saffranet tillsammans med en sockerbit så kommer smaken fram. Varför ska man ha i extra smör beror på att saffranet gör degen väldigt torr.

http://jessisa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carina

16 december 2008 21:03

Tack ja visst e den fin lägenheten, älskar den verkligen! Axel "vår" lille pissemisse har ju tyvärr en egen familj som älskar honom, min sorg just nu!
Kram Carina

 
Marlie

Marlie

17 december 2008 09:44

Uppdatering tack :)

http://nogg.se/marliie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards