Alla inlägg under november 2008

Av Nettan - 9 november 2008 14:24

Skorpionen 24/10-22/11

En mysig och avkopplande söndag blir det nästan oavsett vad du satsar på. Bra dag för friluftsliv.


Mysigt och avkopplande kan man kanske säga ja, eftersom det för mig är avkopplande att hålla på att pyssla här hemma. Friluftslivet var nog den stunden som vi var ute på tomten och plockade ihop inför den stundande vintern....


Jonathan har sin kompis M här och de har härjat på för fullt, men gud så mycket skönare och lättare det är när de är två.


Nu ska vi åka iväg och fira farfar som fyller 86 år i morgon, samtidigt passar vi på att fira farsdag!

Av Nettan - 8 november 2008 23:38

Skorpionen 24/10-22/11

Lördagen blir spännande och avkopplande på samma gång. Det handlar om nöjen och roliga möten.


Ja, vad säger man om detta nu när lördagen snart är passé??

Avkopplande har den definitivt varit men spännande??? Det vete 17.

Nöjen och roliga möten??? Ja, det skulle väl vara när min man kom hem från Västerås efter att ha spelat bowling där i dag då....


Av Nettan - 8 november 2008 21:14

..................................................
..

Av Nettan - 8 november 2008 20:59

Ja, igår vid 17 tiden kom vi hem igen efter två kanondagar i Ullared!

Vi kom ner vid 1 tiden i torsdags och gick direkt in och började shoppa... gick ut genom kassan vid 17 tiden, 4300 kr fattigare!

Åt middag på Pp´s, pizza som INTE var någon höjdare men hungriga som vi var så slank de ner utan problem iaf.


Ner till campingen och fick stugan, in med alla kassar och pappsen för att sen ta bilen med mamma upp igen och in i två timmar, den här gången gick det bara på 1600.

Vi var de sista kunderna i den kassan och då var klockan 20 och de stängde.

Hade en trevlig kväll nere i stugan med lite vin och öl och så kollade vi allt vi hade köpt.Sov väldigt skönt för att vakna redan vid 6 när mamma tände lampan för att se vad klockan var. Somnade om och vaknade vid 7 nångång.

Åt frukost och städade stugan och var uppe i Gekås vid 8.15 igen...


Var klara vid ca 10 och kvittot stannade på ca 1500 denna gång. Köpte även ett par varma snowjogging och ett par svarta stövlar på Skokanonen för 700! Stövlarna är bland det skönaste jag någonsin har haft på mina fötter så dom är väl värda 450 kr.


När jag kom hem så hade maken varit och köpt en centraldamsugare och den blev installerad i går. HELT underbart är det att kunna damsuga OCH prata i telefon samtidigt, att överhuvudtaget kunna prata med varandra! Med våran gamla KIRBY damsugare var detta omöjligt, så mycket som den låter.



Av Nettan - 5 november 2008 19:06

ÄNTLIGEN är det dax!!! I morgonbitti bär det av till ULLARED... Gud så kul det ska bli! Mamma och pappa kommer runt 07.00 och hämtar mig, sen lämnar vi lilleman och SEN bär det av!

  • Har skrivit en lååång lista
  • packat ner sängkläder
  • fixat midjeväskan
  • packat liiiite kläder
  • och ska NU göra matsäcks mackorna...

Jag kan lova att det var en UNDERBAR känsla när jag idag sa "Hej då, trevlig helg, ses på måndag" till alla kollegor!

----------------------------------------------------------------------------------------

Igår var det bowlingträning igen, och det gick skit bra! Har inte gått så bra på flera år, hade 608 på 3 serier och är mer än nöjd. Allt flöt verkligen så himla bra. Hade även en kort "föreläsning" av Peter S om olika klot och vad man skall använda vid olika banunderlag, MYCKET intressant och lärorikt!

----------------------------------------------------------------------------------------



Av Nettan - 2 november 2008 10:39

Tänk att det redan har gått 4 dagar sen de åkte...


Vaknade tidigt idag och gick faktiskt upp då!

Bestämde mig för att göra en fotodag, så idag får ni följa min dag i bilder.


 Börjar med att gå ner i badrummet och duschar.


Går sen upp i köket och sätter på datorn.

  


WOW! I mailen ligger en lottovinst, på HELA 17 kr!


Gör frukost som består av kaffe, juice och smörgås.


På smörgåsen har jag ägg, kräftsallad och paprika.



Jonathan och jag bakar en kladdkaka som vi ska ha till efterrätt idag.

Det är ju faktiskt Tobias idag!


Tittar ut på bilen och inser att jag måste gå ut och stoppa i kupévärmaren.


Passar oxå på att tvätta lite...


 Sen var det dax att bege sig till Arlanda men först så stannade vi på Mc Donalds i Akalla och åt lunch.


Hade tid över och passade på att stanna till vid Eurostop för att titta efter en namnsdagspresent. Det blev en badbomb i form av en muffins som J valde och vita liljor från mig.


Tillslut var vi då framme och fick väl vänta i ca 30-40 minuter innan dom kom.


Väl hemma igen så lämnade vi av J hos en kompis och jag började med middagen. Det blev hasselbackspotatis, helstekt fläskfilé med sås gjord på gula kantareller och sallad.

Efterrätt våran nygjorda kladdkaka!

Klantigt nog så glömde jag att fota maten och slutar härmed fotandet för idag.


Nu ska jag bara få lilleman att sova och sen umgås med maken!


Av Nettan - 1 november 2008 20:26

Så var det då dax för lilleman att gå på Halloween fest. Vi klädde och sminkade och resultatet blev följande.

 


Efter att jag hade lämnat honom på festen åkte jag till mamma och pappa och gjorde köttfärspizza och så åt vi innan vi åkte på kyrkogårdsturné.

Först var vi till Bromma kyrka

Tyvärr så var det långt att gå till minneslunden så vi såg den bara från stora vägen när vi åkte därifrån.

Efter Bromma så åkte vi till Råcksta, till svärfars grav.


Jag förstår bara inte varför han aldrig får sitt namn på gravstenen? Men men, det finns säkert någon bra anledning, eller???

3:e och sista stoppet blev Hässelby kyrkogård där jag klantigt nog glömde att fota.


Måste bara sätta in ett foto på fasters lilla älskling oxå, jag hann ju faktiskt träffa henne en kortis när jag kom till mamma och pappa idag.


Visst är hon helt bedårande?!

Av Nettan - 1 november 2008 09:23

Usch, gick upp 8.50 idag så jag borde vara väldigt utvilad men ICKE! Skulle kunna sova i flera timmar till. Är även väldigt snorig och har ont i huvudet och halsen. Så idag blir det nog en lugn dag, kommer nog inte att vara med J på halloweenfesten utan jag åker nog dit bara och lämnar honom för att sen hämta hem han igen... Vi får se.


Sen så ska man ju till gravarna också, får se om jag orkar det?

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards