Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Åh, varför får inte mammor bestämma över sina barn?

Av Nettan - 18 november 2008 00:05

Alltså även fast de har fyllt 18 år?

Jag fick bestämma idag att lilleman skulle vara hemma från skolan eftersom han hade ont i huvudet och var allmänt hängig.

Jag får bestämma vilken mat som skall serveras här hemma och så.

Och jag får även bestämma vilka regler som gäller i detta hus.

MEN har de fyllt 18 så är det inte så jävla lätt längre att bestämma över deras egna handlingar....


Något är på G som jag inte är glad över, men vad skall jag göra???

Det enda jag kan göra är att prata om egen erfarenhet osv, men vilken 18 åring vill lyssna på vad mamma gjorde i den åldern????


Återkommer mer om detta ämne längre fram... *Grrrr*


Nu ska jag planera morgondagen som även den blir hemma med lilleman, men sen på onsdag tänker jag gå och jobba iaf.Då får maken vara hemma om det behövs.

 
 
Ingen bild

Jessisa

18 november 2008 08:01

Oj, vad har de nu hittat på?

KRAM
Jessisa

 
Nettan

Nettan

18 november 2008 08:47

Godmorgon !
Där håller jag med dig ! Det kan vara ett riktigt helvete ibland att inte få bestämma fast dom fyllt 18 ! Men dom ska väl också få lära sig av sina misstag dom också - eller ?

Som du vet är jag ju mormor och Michis blev ju med barn när hon var 16 - och där är det också sjukt ! Jag blev undanskuffad av alla sköterskor och andra människor för där har man ingen talan alls. Det spelar ingen roll hur gammal man är när man blir med barn - då får barnen själv bestämma om dom ska behålla barnet eller ej och vi föräldrar har ingenting att bestämma över.

Hoppas det inte är något för jobbigt som hänt eftersom du känner så !

kramizar

http://hasselby.blogg.se

 
Ingen bild

Bobo

18 november 2008 09:07

Vad har han ställt till med nu då????????

Är det så att "DOM" blivit på smällen, så ska nog fan jag säga honom ett o annat!!!

INGEN av dom e redo för det, o det ska dom få höra!!!

Är det nåt annat så ska nog Bobo prata med honom ändå...fast inte på samma sätt!!

 
Marlie

Marlie

18 november 2008 09:26

Godmorgon! Vad är det du ska sälja på blocket? Hur gick partylite visningen??

Hm, vad har han gjort nu?? Behöver han ett samtal med ett stycke kusin??? KRAMAR

http://nogg.se/marliie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards