Alla inlägg under oktober 2008

Av Nettan - 29 oktober 2008 20:30

Ja, i morgonbitti är det 1 vecka kvar tills det bär av till Ullared och jag längtar så jag håller på att gå sönder!!! Fick senaste "Ulla" tidningen idag och det gör ju inte längtan mindre precis...

Tack! Gulle Jessisa för presentkorten :) Du ska få MÅNGA juletiketter...


I morgon åker maken till Barcerlona med jobbet så då blir jag ensam med barnen tills på söndag. På lördag skall lilleman på Halloween fest hos kompisen och jag har faktiskt sagt till dennes mamma att jag kan vara med jag oxå eftersom hon är ensamstående med honom och det är han och Jonathan som har planerat denna fest tillsammans. Bäst att sätta på sig häxhatten då och sen är man ju färdig utklädd och klar :)


Funderar även på att gå med Jonathan på bio någon av dagarna och se "High school musical 3", något han har velat länge nu.

Av Nettan - 26 oktober 2008 01:25

till förrätt fick vi nåt spanskt med tonfisk, potatis, ägg, morötter, majo m.m, skit gott om man gillar tonfisk. Och sen blev det Paella, MUMS!!!

Har man bott på Teneriffa så KAN man verkligen laga riktig Paella...


MYCKET vin gick det åt och helt plötsligt så var klockan faktiskt prick 00.00 och nästa gång var hon 00.35, så det var bara att ringa hem efter chauffören som kom och hämtade mig.


Tack kära kollegor för en underbart trevlig och härlig kväll, och ibland behöver man bara få sitta och prata HUR MYCKET SOM HELST!!!


TACK OXÅ VÄRLDENS BÄSTA MAN FÖR SKJUTSEN!

ÄLSKAR DIG!!!

Av Nettan - 25 oktober 2008 16:01

Wieeeee...


Hade hemma match mot ÖN idag, ett av de bättre lagen i våran serie och vi var nog ganska inställda på en förlust (iaf jag).

Men vad händer???

 Jo, vi vinner och dessutom slår vi klubbrekord! Så jävla kul!


Är även nöjd över mitt egna spel då jag från början trodde att jag inte skulla klara av att spela efter den gångna veckan, men fick iaf ihop 732 på 4.


Mindre kul var det när matchen var över och vi skulle åka hem. Bilnycklarna??

Var är dom??

  JOOOOOOOO, i Tobias jacka och han har åkt till Sollentuna för att spela med sitt lag, *JIPPIE*!


Som tur var så fick jag låna J`s bil och åka hem och hämta reservnyckeln, TUSEN TUSEN TACK J FÖR DET!


Nu skall jag ta och göra mig iordning för att sedan gå på paella middag hos A på jobbet, ska bli jätte trevligt!

Av Nettan - 25 oktober 2008 00:19

Psyk nästa säger jag bara...


Skulle gå och lägga mig efter Idol och det gjorde jag. Men shit vad det gick dåligt, MÅSTE bara upp och få LUUUUUUFT! Klär på mig igen och går ut,

ringer sonen för att höra vart de är - Råcksta, säger han... vaddå rå?

- jo men jag hade tänkt att gå och möta er annars i centrum. Centrum???? Svarar han, du går ju aldrig dit.

 NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ det är just det, jag går ALDRIG dit...

Men nu känns det som en panikattack är på väg och jag vill bara vara ute.... Polishelekoptern snurrar ovanför mig, usch nu börjar det bli riktigt läskigt....

Ringer maken och ber han komma, är inte många meter från huset, han kommer och vi går en sväng....

 Helikoptern är borta för länge sen....

Mår inte bra men vi fortsätter att gå eftersom det är det jag vill, håller oss till gatorna runt vårat hus....

Vägrar bara att låta en förbannad attack få ta över min kropp en gång till, fast jag känner att det är nära, väldigt väldgit nära.... VILL INTE!!!!!


Vill inte skrivá om den här skiten utan om hur OTROLIGT duktig min son har varit på fritids idag, han har inför 70 pers sjungit "Under ytan".... Det var ju det som allt detta skulle ha handlat om ju.... INTE hur dålig jag är utan om hur BRA han är..... Fortsätter skriva om honom i morgon, om jag inte har brytít ihop helt då......



Av Nettan - 24 oktober 2008 18:15

Nu är jag inne på 5:e dagen och jag har verkligen INGEN ORK överhuvud taget!! Vad är det för fel????


Känns ibland som det gjorde när jag blev sjukskriven för utbrändhet, något jag ABSOLUT inte vill en gång till.


Frågan är ändå om det inte beror på att jag "börjar bli gammal", det verkar ju faktiskt som om det nu blir värre och värre för varje månad...

Har faktiskt hört att man kan gå och ta nåt prov för att se om så är fallet och jag skall nog banne mig ta och beställa tid för det, så här kan jag ju bara inte ha det!


Något glädjande och uppiggande i eländet idag var i alla fall att jag hade besök av min underbara brorsdotter och hennes pappa, tillika min lillebror.

Sessans mamma är i Italien med jobbet och kollar in Reggio Emilia så bror min har semester i 3 dagar och är hemma med underverket (skrikan).


Här är hon i kusinens legolåda och har även hittat fasters hårspänne som hon har lånat. Fattar inte att det redan har gått 11 månader (om en vecka) sedan hon föddes, shit vad fort tiden går!!!

Av Nettan - 23 oktober 2008 21:24

Klicka för att se nästa bildKom på igår kväll att jag vill ha två sådana här i vardagsrummet. Bra att förvara saker i och sen att sätta på dynor på så har man två extra sittplatser...In på www.IKEA.se, hittade ingen där hm... kollade katalogen, ingen där heller.....Det visar sig inte bättre än att DE HAR UTGÅTT UR SORTIMENTET!!!!!Va faaaaaaaaaan! Ska ju bara ha två stycken, så är det!In på blocket, ja där finns en till salu så nu har jag mailat denne för ringa gick inte.... Grrrrrrrrrr...... Vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!Det är möjligen inte nån av er som är här och läser som har två stycken ni vill bli av med??????

Av Nettan - 23 oktober 2008 18:17

blir det för mig ikväll så H får hoppa in och spela för mig istället. Tur att det nu finns online scoring så jag kan följa maken och H. Första serien förlorade de och andra vann de, nu återstår bara 5 serier.


Av Nettan - 23 oktober 2008 15:11

Är så glad att jag ringde jobbet idag och meddelade att jag skulle vara hemma veckan ut.

Tänkte vara lite "mysmammig" och hämta lilla sonen direkt efter skolan idag. Kom dit vid 13 och då visar det sig såklart att dom nu i första klass slutar 13.30 Pust, stön, stånk...

Var iaf med sista kvarten på lektionen vilket var roligt.

 När vi väl skulle gå hem så är ryggsäcken BORTA!!!

Åh, blir galen av allt som "tappas" bort nu för tiden. Försökte få sonen att minnas VART han hade haft den.

Hm... kanske att den kunde vara kvar i skogen efter dagens utelektion?

Men nä, han var helt säker på att den varit med tillbaka, eller...

Matsalen kanske? Gick förbi maten på väg till bilen men ingen rygga.

 Vad får vi göra då?

Joooooo, gå till skogen (Grimsta skogen) och ja visst, där låg den minsann........

Gissa en som är helt slut nu när vi är hemma igen. Ja, där fick man för att man ville umgås lite med sonen.

Nu har han i alla fall hjälpt mig att baka solroslimpor, de står och jäser för andra gången nu och skall in i ugnen om en stund.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards