Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Nettan - 29 oktober 2008 21:19

Har blivit utmanad av Carina


Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna
  deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en
kommentar i deras blogg

1. Äter insomningstabletter för att kunna sova

2. Kräks av blodpudding


3. Vill göra bröstförstoring!

4. Älskar dokusåpor på tv

5. Är jätte glad över att ha två söner istället för döttrar
(är INGEN flick-mamma)


6. Ska äntligen få en fast heltidsanställning


7. Är laktosintolerans


Nu utmanar jag dessa 7 och hoppas på att ni antar utmaningen:

Milla, Jessisa, Mia, Nettan, Marina, Lotta och Linn

Av Nettan - 29 oktober 2008 21:09

Något jag har tänkt att skriva om här många gånger men så har det aldrig blivit av. Är det någon av er som håller på eller har gjort det?


Vad är Platespotting?

Vad Platespotting är undrar antagligen du som aldrig hört talas om det förut. Svaret är att det helt enkelt är en klassisk "underhållning-på-långresan-lek" som växt sig större än så.

Tanken är enkel - det hela går ut på att ge sig ut bland våra fordon på vägarna och leta efter de med registreringsskyltar. Hittar man en som har sifferkombinationen 001 så är man igång - och fast.
För sedan är det 002 man ska finna, följt av 003 och 004 osv. Det slutgiltiga målet är förstås att komma upp till den sista sifferkombinationen, 999, och spotta (vilket betyder att se) den.

Därefter brukar det rulla på och när man börjar närma sig nummer 100 är man så inne i det här att det är lätt hänt att man tar det hela till en än seriösare nivå och börjar meka ihop en egen site till leken, det gällde i alla fall oss. Och nu ser du resultatet - så regga dig här och ge dig sen ut och spotta!


OCH idag såg jag nr 041, så så långt har jag alltså kommit i denna hysteriska beroendeframkallande låtsaslek! Jag lovar att man blir HELT fast! Hela familjen har blivit påverkade mer eller mindre. Maken har ju då lite fördel eftersom han då jobbar på en bilverkstad...

Av Nettan - 29 oktober 2008 20:43

Dessa blommor är till dig Linn!


Du vet var jag finns!


Av Nettan - 29 oktober 2008 20:30

Ja, i morgonbitti är det 1 vecka kvar tills det bär av till Ullared och jag längtar så jag håller på att gå sönder!!! Fick senaste "Ulla" tidningen idag och det gör ju inte längtan mindre precis...

Tack! Gulle Jessisa för presentkorten :) Du ska få MÅNGA juletiketter...


I morgon åker maken till Barcerlona med jobbet så då blir jag ensam med barnen tills på söndag. På lördag skall lilleman på Halloween fest hos kompisen och jag har faktiskt sagt till dennes mamma att jag kan vara med jag oxå eftersom hon är ensamstående med honom och det är han och Jonathan som har planerat denna fest tillsammans. Bäst att sätta på sig häxhatten då och sen är man ju färdig utklädd och klar :)


Funderar även på att gå med Jonathan på bio någon av dagarna och se "High school musical 3", något han har velat länge nu.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards