Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Nettan - 11 augusti 2008 20:56

Så här kommer morgondagens "att göra lista"


  • Dammsuga (köket, hallen, lilla toan, trappen och vardagsrummet)
  • Rensa min garderob/er
  • Kolla saker på vinden

  • Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

  • Ringa stora sonens läkare

  • Ringa tandläkaren

  • Köpa present till svägerskan som fyller år på onsdag

  • Skicka iväg paketet som har legat hemma länge nu som skall till en liten nyfödd bebis någonstans i Sverige *ler*...

  • Packa Jonathans väska med extra kläder som skall vara i skolan/fritids som börjar på onsdag.

 Ja, och så kommer det säkert till fler saker under dagen, vem har sagt att det är semester när man har semester :)




Av Nettan - 11 augusti 2008 20:21

För nu är det snart natti natti för mig, är super trött nu efter dagens "lista".

Såhär fint blev iaf badkaret efter att det blev rengjort.

Visst blev det blänkande fint?


Sen så har jag faktiskt haft ett litet besök av fasters lilla älskling oxå, en stund på altanen och UTAN pussar från fasters onda hals.

Visst är hon super söööööööööt?!


Har förresten en ny lista till i morgon... Kommer upp i morgon bitti!

Av Nettan - 11 augusti 2008 15:21

Sådär ja, nu har man hunnit en bit på listan iaf. Håller som bäst på med Jonathans kläder och herregud vad han har vuxit under sommaren. Problemet är bara vad jag skall göra med alla urvuxna kläder? Tradera? Nä, för det första har jag namnmärkt nästan alla hans kläder och för det andra så har jag ingen våg till att väga alla paket som i så fall skall skickas, får bli kassar som får åka upp på vinden (som allt annat)...

Men gud så jobbigt detta är, känns kraftigt i min nacke och axlar må jag säga. Är lite lite bättre i halsen nu iaf och det är såå skönt.

Nu ska jag fortsätta med köttfärssåsen så jag passar på att stryka det på en gång.


Vika tvätten·

Plocka ur diskmaskinen·

Läkarbesök 10.45

Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

Rensa bland Jonathans kläder· 

Kolla saker på vinden·  - hm...orkar nog inte det heller idag 

Rensa min garderob·  - ett evighetsgöra ju...

Göra köttfärssås· 

Skura badkaret·

Städa kylen·

Plantera ut dill och persilja

Göra rent ugnen - har gjort det men är allt annat än nöjd! Bra tips någon??

Dammsuga (hallen, köket, lilla toan, trappan, v-rummet)

Av Nettan - 11 augusti 2008 13:00

och visst var det som jag trodde, vanligt halsont och jag skulle äta både Ipren och alvedon... Fick inte träffa min vanliga läkare även fast han var där, lite irriterande. Och så hade de gjort om rutinerna så man fick inte lämna halsprov först, utan först till läkaren, sen ta halsprov och sen tillbaka till läkaren igen.... *suck*!


Hur långt har jag kommit på min lista då?

Vika tvätten·

Plocka ur diskmaskinen·

Läkarbesök 10.45

Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

Rensa bland Jonathans kläder·  - orkar nog inte det idag

Kolla saker på vinden·  - hm...orkar nog inte det heller idag 

Rensa min garderob·  - ett evighetsgöra ju...

Göra köttfärssås·  - köttfärsen och löken är redan stekt

Skura badkaret·

Städa kylen·

Plantera ut dill och persilja

Göra rent ugnen

Dammsuga (hallen, köket, lilla toan, trappan, v-rummet)


Har inte druckit någe kaffe ännu idag, ska ta och hälla i mig en kopp nu så kanske jag får lite mer ork om en stund.

Av Nettan - 11 augusti 2008 09:28

Ja, jag är en riktig listmänniska, vad jag än ska göra så skriver jag listor, skulle inte klara mig utan mina listor. De här två dagarnas lista ser ut så här:


Vika tvätten· 
Plocka ur diskmaskinen·

Läkarbesök 10.45

Fota och sätta ut annons på diskmaskinen
Rensa bland Jonathans kläder·  
Kolla saker på vinden·   
Rensa min garderob·  
Göra köttfärssås·  
Skura badkaret· 
Städa kylen·  
Dammsuga
(hallen, köket, lilla toan, trappan, v-rummet)


Får se bara hur mycket av detta jag orkar göra, just nu känns det som om jag bara vill krypa ner i sängen och sova tills det onda i halsen går över.

Av Nettan - 11 augusti 2008 08:52

Klockan 10.45 för att ta halsprov... Få se vad dom säger då, men som vanligt så visar det väl ingenting utan man får snällt gå därifrån med orden, du har vanligt halsont, jaaaa men det gör så oooooooooooont!!!

Av Nettan - 11 augusti 2008 08:39

Ja, jag har så ont i halsen att jag har ringt läkaren för att få en tid för halsprov. Är jätte tjock i halsen och det låter som om jag har gröt i halsen när jag pratar. Fy fan vilken jävla semesterdag..... Blääääääääää! Hade till och med problem med att sova igår bara för att det gjorde så ont. Vårdcentralen skulle ringa upp mig vid 8.40 ca så de borde ringa närsomhelst.


Det tråkigaste är ju att jag inte kan gå till Öppnaförskolan som jag hade sett framemot så mycket :(

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards