Alla inlägg under november 2007

Av Nettan - 10 november 2007 11:36

HIPP HIPP HURRA för min farfar som fyller 85 år idag!!!

85 år... Tänk vad mycket man har varit med om då. Jag kan inte fatta att han är så gammal. Han och farmor bor fortfarande kvar i sin stora villa med stor tomt. De har ingen hemhjälp överhuvudtaget utan klarar sig helt själva. Farfar kör fortfarande sin gamla Volvo utan problem, till och med till stugan i Gnarp och det är ändå ca 38 mil dit. Visserligen tror jag att det var sista gången som de var där nu i september och det måste kännas tungt för dem att själva inse att det nog är så.


Själv har jag mycket svårt att tänka på mig själv som 85 år, speciellt idag eftersom maken och jag igår hamnade på lokala krogen, IGEN! Och där är det mest en massa 20 åringar som håller till. Anledningen till att vi gillar att vara där är att de har karaoke och bägge två ÄLSKAR ju att sjunga, JA till och med jag var uppe och sjöng igår och det var så himla KUUUUL!!!


Problemet jag har idag är att jag nog är inne i någon slags kris, hm....

Förstår inte riktigt att jag faktiskt fyller 37 år på onsdag, usch vad gammalt det känns, igår var jag ju liksom 20?! Men det går inte ihop det heller eftersom min äldsta son fyller 18 i sommar.... 18 ÅR! Urk... vart tar tiden vägen???? Det var ju inte länge sen jag själv var 18!


Nä, nu skall jag gå och skölja ur färgen ur mitt hår, ja... jag håller på att färga det även fast jag var hos frissan för 1 vecka sedan.Hm ni ser, jag MÅSTE nog ha en KRAFTIG kris just nu.

Av Nettan - 7 november 2007 22:42

Hur skall jag göra nu då?? Skall jag bara behålla denna bloggen eller skall jag strunta i den eller skall jag ha bägge två??? Två blir nog lite jobbigt att hålla vid liv, speciellt som jag inte ens hinner skriva i den ena så himla ofta.

Denna är väldigt lättarbetad och man kan ju göra en del roligt här, så som att ha omröstningar och så.... Hm.... PROBLEM!


Ja, får väl ta och fundera några dagar till.

Av Nettan - 3 november 2007 00:23

Ja, vanligtvis så gör jag verkligen det!Men nu när jag skulle gå ut och sa en liten nattiscigg så lät det så konstigt i mörkret.... jag tände lampan och vad får jag se? Jo, snööööööö.....

Har nog aldrig blivit så glad över det vita helvetet någon gång, *jippie*


Av Nettan - 1 november 2007 20:22

Vad är det för konstigt väder vi har?? Visserligen är jag super glad eftersom jag älskar när det är varmt.Men ändå....


Har inte så mycket att skriva om just nu, eller jag orkar inte. Har fått så himla ont i magen nu igen så allt känns lite små jobbigt.


Vill i alla fall delge er ett recept på en jätte god kaka som jag fått av Jonathans fritidsfröken.


KANELKAKAN
(Rörda kakan)2 ägg2 dl socker2 dl vetemjöl1 msk vaniljsocker1 tsk bakpulver1 msk kanel100 gram smält smör Blanda alla ingredienser i en bunke, rör bara ihop allt med slickepotten. Viktigt vispa ej!!Häll ner allt i en smord bröad form.Grädda.Efteråt, låt kakan stå ett tag tills den stannat.

175 grader ca 20-23 minuter

Den SKA vara liiite kladdig!


Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards